RUHUMGENC
<center><td rowspan="4"><object

classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"

codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#

version=6,0,0,0" width="147" height="139" align="center" border="0"

hspace="1">
<param name=movie

value="http://siteismi.com/saat.swf">
<param name=quality value=High>
<param name=bgcolor value=DFEAEF>
<param name="wmode" value="F6F8FA">
<param name="menu" value="0">
<param name="_cx" value="3836">
<param name="_cy" value="3678">
<param name="FlashVars" value>
<param name="Src" value="http://siteismi.com/saat.swf">
<param name="Play" value="0">
<param name="Loop" value="0">
<param name="SAlign" value>
<param name="Base" value>
<param name="AllowScriptAccess" value="always">
<param name="Scale" value="ExactFit">
<param name="DeviceFont" value="-1">
<param name="EmbedMovie" value="0">
<param name="SWRemote" value>
<param name="MovieData" value>
<embed src="http://siteismi.com/saat.swf" quality=high

bgcolor=#B8B8F2 WIDTH="300" HEIGHT="40" wmode="transparent"

ALIGN="center" TYPE="application/x-shockwave-flash"

PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"

menu="false"></EMBED></object></td></center>
<br>
RUHUMGENC
<center><td rowspan="4"><object

classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"

codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#

version=6,0,0,0" width="147" height="139" align="center" border="0"

hspace="1">
<param name=movie

value="http://siteismi.com/saat.swf">
<param name=quality value=High>
<param name=bgcolor value=DFEAEF>
<param name="wmode" value="F6F8FA">
<param name="menu" value="0">
<param name="_cx" value="3836">
<param name="_cy" value="3678">
<param name="FlashVars" value>
<param name="Src" value="http://siteismi.com/saat.swf">
<param name="Play" value="0">
<param name="Loop" value="0">
<param name="SAlign" value>
<param name="Base" value>
<param name="AllowScriptAccess" value="always">
<param name="Scale" value="ExactFit">
<param name="DeviceFont" value="-1">
<param name="EmbedMovie" value="0">
<param name="SWRemote" value>
<param name="MovieData" value>
<embed src="http://siteismi.com/saat.swf" quality=high

bgcolor=#B8B8F2 WIDTH="300" HEIGHT="40" wmode="transparent"

ALIGN="center" TYPE="application/x-shockwave-flash"

PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"

menu="false"></EMBED></object></td></center>
<br>
RUHUMGENC
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

RUHUMGENC

җ Җ гυнυηυ Gєηç нiѕѕє∂єηℓєгiη νє яυнυ Gєηç σℓαηℓαгıη ѕiтєѕi Җ җ
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» bende geldimmm :=)
PSİKOLOJİ Icon_minitimeC.tesi Haz. 12 2010, 11:58 tarafından S€MA

» SOHBET BÖLÜMÜ
PSİKOLOJİ Icon_minitimePerş. Mart 19 2009, 10:33 tarafından S€MA

» '<SuKuNeT>'
PSİKOLOJİ Icon_minitimeSalı Mart 10 2009, 20:04 tarafından büşra

» türkiye MİLLİ takımı İÇİN haydi SAYMAYA başlayalımm...
PSİKOLOJİ Icon_minitimeC.tesi Ara. 13 2008, 13:10 tarafından S€MA

» slmm arkadaslar
PSİKOLOJİ Icon_minitimeC.tesi Ara. 13 2008, 13:04 tarafından mekansız_fırtına

» 10.sınıf ders notları
PSİKOLOJİ Icon_minitimeCuma Ara. 12 2008, 17:17 tarafından S€MA

» 11.sınıf Bütün Ölçme Değerlendirme Cevapları
PSİKOLOJİ Icon_minitimeCuma Ara. 12 2008, 17:09 tarafından S€MA

» 11.sınıf edebiyatSyf 61- 64 arası(Felatun Bey ile Rakım Efendi konusunun) cvplr
PSİKOLOJİ Icon_minitimeCuma Ara. 12 2008, 17:08 tarafından S€MA

» 10.sınıF EdeßiyaT deRsi tüM kitabıN CevapLaRı
PSİKOLOJİ Icon_minitimeCuma Ara. 12 2008, 17:06 tarafından S€MA

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Ortaklar
Mayıs 2024
PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
TakvimTakvim
Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama

 

 PSİKOLOJİ

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
S€MA
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
S€MA


Kadın
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 31
Kayıt tarihi : 22/10/08

PSİKOLOJİ Empty
MesajKonu: PSİKOLOJİ   PSİKOLOJİ Icon_minitimePaz Kas. 02 2008, 22:12

Sözcük anlamı

Ruhbilim

Yunanca ruh anlamına gelen psykhe deyimiyle bilgi anlamına gelen logos deyiminden yapılmıştır. Antikçağ Yunanca'sında psukhê deyimi duysal ruh anlamına geliyordu. Dilimizdeki ruhbilim deyimi de bu anlama uygundur ve özellikle ruh'la tin deyimleri arasındaki anlam ayrılığını göz önünde tutmuştur. Bu anlamda ruhbilim deyimi, canlı örgenliğin bedensel yanını inceleyen bilimi dilegetiren fizyoloji deyimine karşı olarak canlı ögenliğin ruhsal yanını inceleyen bilimi dilegetirir. Ancak günümüzde ruhun metafiziksel olduğunu düşünen ve bilim adıyla yan yana gelmesine karşı çıkan psikologlarda vardır ve yeni tanımlamalar geliştirilmektedir.

* İnsan ve hayvan davranışlarını inceleyen bilim.
* Bir grubu, bir bireyi belirleyen hareket düşünme, duygulanma biçimlerinin bütünü.
* Davranışsal.

düşünüş, davranış biçimi.

* Psikolojinin tanımı,gözlenebilen,ölçülebilen insan ve hayvan davranışlarıdır.

* Psyche + Logos sözcüklerinin birleşmesinden oluşmuştur. Psyche ruh anlamına gelir, logos da bilim/bilgi demektir. Psychelogos yani Psikoloji sözcük anlamıyla "ruhbilim"dir.

Bilim olarak psikoloji [değiştir]

İnsan bir canlı olarak çevresine uyum sağlamak ve kendi içinde de dengeli bir gelişme sağlamak ister. Psikoloji de elde ettiği yasaları yine insana uygulayarak onun davranışlarını açıklayabilir, önceden kestirebilir, kontrol edebilir. Böylece, insana bu gelişim ve uyum sürecinde yardımcı olabilir.

Günümüzde psikolojinin bulgularından, çok değişik alanlarda yararlanılır. Eğitim, tıp, endüstri, ekonomi alanlarında psikolojik bilgilerin kullanımı, insanların daha başarılı olmasını sağlamaktadır. Büyüme, gelişme, yetenekler, ilgi, zekâ, heyacan, bellek, düşünme, öğrenme konularında elde edilen psikolojik bilgilerin eğitim alanında kullanılmasıyla bu alanda başarı yükselmiş, daha sağlıklı, daha modern bir eğitim anlayışı gelişmiştir.

Ekoller ve yaklaşımlar [değiştir]

1879’da Alman psikolog Wilhelm Wundt tarafından Leipzig’de kurulan psikoloji laboratuvarı ile psikoloji, deneysel bilim dalı unvanını kazanmıştır. İlk psikoloji deneyleri burada yapılmıştır. Psişik olaylar fizik olayları gibi incelenmeye çalışılmıştır. Daha sonra Avrupa`nın değişik yerlerinde ve Amerika`da birçok psikoloji laboratuvarı açılmıştır.

Psikoloji felsefeden ayrılıp bağımsız bir bilim haline geldikten sonra -kısmen de olsa- bazı filozofların düşünce biçimlerinin etkisinde kalmıştır. Sistem ve ekol olarak gelişen psikoloji akımları ortaya çıkmıştır. Ekoller genellikle tek yanlı görüşlerdir. İncelemek istedikleri konuyu temel ögeler açısından ele alırlar. Determinist anlayıştadırlar. Psikolojinin belli başlı ekolleri Yapısalcılık (zihin yapısı ile ilgili), İşlevselcilik (zihin göreviyle ilgili), Davranışçılık, psikanaliz ve Gestalt psikolojisidir.

20. yy. psikolojisi zihinsel süreçleri açıklamak için iç gözlem yöntemini kullanan yapısalcılıkla başladı, daha sonra psikanalitik psikoloji gelişti. Yapısalcılığa karşı olan davranışçılık ve Gestalt psikolojisi gibi akımlar ortaya çıktı. Daha önceki okulların tek yanlı determinist (belirleyici) görüşlerine tepki olarak da hümanistik (insancıl) psikoloji doğdu. 2. Dünya Savaşı sırasında ise ekoller önemini kaybederek, görüşler yavaş yavaş birbirine yaklaştı. Teorisyenler ve araştırmacıların aynı miktarda katkıda bulunduğu çoğulcu anlayış, ekollerin tek yanlı anlayışının yerine geçti. Psikolojinin günümüzdeki durumunu daha iyi anlamak için ekol ve yaklaşımları gözden geçirelim. Bu yaklaşımlar kolektif bilimsel bakış açısını da yansıtır.

1. Amaçlılık ruhbilimi (İng. Purposive psychology) 2. Askerlik ruhbilimi (İng. Military psychology) 3. Uygulamalı ruhbilim (İng. Applied psychology) 4. Atomculuk (İng. Atomism) 5. Bilimsel ruhbilim (İng. Scientific psychology) 6. Biçim ruhbilimi (İng. Gestalt psychology) 7. Bireysel ruhbilim (İng. Individual psychology) 8. Budunsal ruhbilim (İng. Ethnopsychology) 9. Çevre ruhbilimi (İng. Ecological psychology) 10. Çözümsel ruhbilim (İng. Analytical psychology) 11. Davranışçılık (İng. Behaviorism) 12. Davranışlararası ruhbilimi (İng. Interbehavioral psychology) 13. Deneysel ruhbilim (İng. Experimental psychology) 14. Derinlik ruhbilimi (İng. Depth psychology) 15. Endüstri ruhbilimi (İng. Industrial psychology) 16. Ergenlik ruhbilimi (İng. Adolescent psychology) 17. Fizyolojik ruhbilim (İng. Physiological psychology) 18. Yapısal ruhbilim (İng. Structural psychology) 19. Genel ruhbilim (İng. General psychology) 20. Gensel ruhbilim (İng. Genetic psychology) 21. Görgül ruhbilim (İng. Empirical psychology) 22. Hayvan ruhbilimi (İng. Animal psychology) 23. Herbartçılık (İng. Herbartianism) 24. İşlem ruhbilimi (İng. Act psychology) 25. İşlevsel ruhbilim (İng. Functional psychology) 26. Kişiliksel ruhbilim (İng. Personalistic psychology) 27. Kültür ruhbilimi (İng. Cultural science psychology) 28. Matematiksel örnek ruhbilim (İng. Mathematical model psychology) 29. Nesnel ruhbilim (İng. Object psychology) 30. Örgensel ruhbilim (İng. Organismic psychology) 31. Öz ruhbilimi (İng. Self psychology) 32. Sayılama ruhbilimi (İng. Statistical psychology) 33. Toplumsal ruhbilim (İng. Social psychology) 34. Topoloji ruhbilimi (İng. Topological psychology) 35. Ussal ruhbilim (İng. Rational psychology) 36. Uyaran - karşılık ruhbilimi (İng. Stimulus - response psychology) 37. Varoluşçu ruhbilim (İng. Existential psychology) 38. Vektör ruhbilimi (İng. Vector psychology) 39. Yığın ruhbilimi (İng. Mass psychology)

Ayrıca:

Normaldışı ruhbilim (İng. Abnormal psychology), Biyolojik ruhbilim (İng. Biological psychology), Bilişsel ruhbilim (İng. Cognitive psychology), Karşılaştırmalı ruhbilim (İng. Comparative psychology), Gelişimsel ruhbilim (İng. Developmental psychology), Psikometrik ruhbilim (İng. Psychometric psychology), Danışmanlık ruhbilimi (İng. Counselling psychology), Eğitim ruhbilimi (İng. Educational psychology), Adlî tıp ruhbilimi (İng. Forensic psychology), Sağlık ruhbilimi (İng. Health psychology), Nöropsikoloji (İng. Neuropsychology), Psikodrama (İng. Psychodrama), Klinik psikoloji (İng. Clinical psychology), Sağlıkbilimsel psikoloji (İng. Psychological medicine), Psikanaliz (İng. Psychoanalysis), Psikopatoloji (ing. Psychopathology), Grup psikolojisi (İng. Group psychology), vb. alanlar da mevcuttur.

PSİKOLOJİNİN KULLANDIĞI BİLİMSEL YÖNTEMLER

Bilimlerin amacı, olaylar hakkında kanıtlanabilir bilgiler elde etmektir. Bu amaca erişmek için izledikleri sistemli yola, her türlü araştırma tekniğine yöntem denir. Değişik bilim dallarında birçok yöntem kullanılır. Psikoloji de diğer bilimlerin kullandığı yöntemlerin çoğunu kendi konusuna göre kullanır. Bunların başlıcaları betimleyici ve tanımlayıcı yöntemler, korelasyonel yöntemler, deneysel yöntemlerdir.

1. Betimleyici ve tanımlayıcı yöntemler: Betimleme ve tanımlama amacıyla tarama yöntemi, doğal gözlem, görüşme ve vaka incelemesi yöntemlerinden yararlanılır.
1. Tarama yöntemi: Belirli sorunlarla ilgili olarak geniş kitlelerin görüşlerinin alınmasıdır.
1. Test: İnsanların zekâlarını, ilgilerini, yeteneklerini, tutumlarını, kişiliklerini vb. ölçmek amacıyla kullanılır.
2. Anket: Bilgi verecek kişinin doğrudan kendisinin okuyarak cevaplandıracağı sorulardan oluşmuş soru kayıtları kullanılarak yazılı cevaplar aracılığıyla gözlemde bulunma işidir.
2. Doğal gözlem: Olayların doğal durumda izlenmesidir.
3. Görüşme: Görüşme, karşılıklı konuşmadır. Bu konuşma bir kişiyle olabileceği gibi bir grup insanla da olabilir.
4. Vaka: Bazı durumlarda insan davranışını tanımlamak pek kolay olmaz. Olayın derinliğine inmek gerekir. İnsanın geçmiş yaşantıları ve çevresi davranışlarına önemli etkiler yapar. İnsan davranışını tanımak için bu geçmiş yaşantıların, önemli olayların ve ilişki kurduğu insanların nasıl bir etkide bulunduğunu öğrenmek gerekir. Bunun için incelenen kimsenin ailesi, arkadaşları ve diğer ilgililerle konuşulur. Elde edilen bilgiler nesnel olarak kaydedilir. Davranışların nedenleri ortaya çıkarılırken bu bilgilerden yararlanılır.
2. Korelasyonel yöntemler:
1. Korelasyon: iki değişken arasındaki karşılıklı ilişki miktarını gösterir. Örneğin tekrar yapmakla öğrenme arasında pozitif korelasyon vardır. Korelasyon değeri 0 ile +1 arasında olur. Sigara içmek ile ile sağlıklı olmak arasında ise negatif korelasyon vardır. Korelasyon değeri ise 0 ile -1 arasında olur. .
3. Deneysel yöntemler: Doğal gözlem, varsayım (Hipotez) ve deneyleme aşamasından geçer.
1. Doğal gözlem: Olayların akışına gözlemcinin karışmadığı gözlem biçimi.
2. Varsayım: Olaylar ve olgular arasında neden-sonuç ilişkisi kuran ve gözlem yolu ile test edilecek olan öngörü.
3. Gözlem: Olayın başından sonuna kadar izlenerek görülenlerin kaydedilmesi. Deneysel yöntemde, bu aşamada kastedilen, doğal olmayan gözlemdir.
1. Güdümlü gözlem: Olayların yeri, zamanı ve koşullarının gözlemci tarafından hazırlandığı gözlem biçimi. Nelerin, nasıl gözlenebileceği, nasıl kaydedileceği önceden kararlaştırılır. Aktif gözlem ya da deneyleme de denilebilir.
2. Deney: Bir değişkenin etkilerini gözlemek üzere koşulları hazırlanmış gözlem ya da deneyleme sürecinin ürünüdür. Deney yöntemi, diğer bilimlerde olduğu gibi psikolojide de araştırmaların temelidir.

Ana çalışma alanları [değiştir]

Algı

* Dikkat ve filtreleme kuramları
* Örüntü tanıma

Hafıza

* Kısa dönem hafıza ve uzun dönem hafıza
* Otobiyografik hafıza
* Düzensiz hafıza
* Flaş hafıza
* Anlamsal hafıza
* Yapısal hafıza

Bilgi temsili

* Zihinsel betimleme
* Önermeli şifreleme

* Betimleme önerme tartışması
* Zihinsel modeller

Dil

* Gramer ve dilbilim
* Sesbilim
* Dil elde etme

Düşünme

* Mantık, biçimsel ve doğal muhakeme
* Kavram oluşturma
* Problem çözme
* Yargılama ve karar verme
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://ruhumgenc.forum.st
 
PSİKOLOJİ
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
RUHUMGENC :: ~~EĞİTİM~~ :: ||~~EĞİTİM~~|| :: Ödev arşivi :: Psikoloji-Sosyoloji-Felsefe-
Buraya geçin: